A sportruházati szakértőd, már 11 éve
Ingyenes szállítás 20 000 Ft felett
+36 20 411 4999
Kapcsolat
  • 0

Mit mozogjak karantén idején?

A megnövekedett otthoni munkavégzés sokakat köt hosszú időre otthonába a számítógéphez, így jogosan merül fel a kérdés, hogy a karantén időszak alatt korlátozott lehetőségek ellenére mit és hol mozogjunk.
Felnőtteknek legalább heti 2-3, míg gyerekek és tinédzserek számára legalább napi 1 óra testmozgást javasol az Egészségügyi Világszervezet (WHO) a testi és lelki egészség megőrzése érdekében a koronavírus-járvány közepette. A testmozgás nem pusztán a szív- és érrendszeri betegségek, a cukorbetegség és a rák és számos egyéb betegség esélyét csökkenti, de mérsékli a szorongás és a depresszió tüneteit is, ami egyre jelentősebb problémát jelent a statisztikák szerint.

Az ülőmunka…

Legtöbben ülőmunkát végeznek otthonukban, így érdemes ennek körülményeit megvizsgálni, hiszen egy kis odafigyeléssel jelentősen javíthatjuk testhelyzetünk és tartásunk. A megfelelő szék, asztal, képernyőtávolság beállítása a kezdő lépés. Ideális esetben íróasztalnál dolgozunk, a számítógépes képernyő szemmagasságban van beállítva, könyökünk derékszögben éri el az asztalt, derekunk egyenes, esetleg meg is van támasztva, miközben térdünk derékszögben és talpunk egésze a földön nyugszik. Érdemes 45 percenkét felállni, átmozgatni magunkat, hiszen semmilyen pozíció nem létezik, ami hosszútávon egészséges lenne. A hosszan tartó üléshez alternatívaként használhatunk labdát, térdeplőszéket, vagy állítható magasságú íróasztalt, melynél állva is dolgozhatunk.

Mit és hogyan mozogjak?

Komolyabb edzéstervek előtt érdemes az általános egészségi állapot -esetleges túlsúly- felmérése és amennyiben bármilyen rendelleneség fennáll, az edzés típust szakemberrel javasolt megvitatni. Ha nekilátunk, szerencsére ma már az ingyenes és fizetős online órák szinte végtelen tárháza áll rendelkezésünkre, így számos mozgásforma közül válogathatunk, amit otthonunkban is végezhetünk.

Ilyen egyszerű de hatékony mozgás a gerinctorna. Nem is gondolnánk, hogy a gyógytornászok által összeállított órák milyen komoly átmozgató és erősítő feladatokat tartalmaznak. Szintén jótékony hatással van gerincünkre és teljes testünkre a jóga – tényleg csak egy matrac vagy törülköző, illetve egy okostelefon szükséges hozzá és számtalan oldal közül választhatunk, kezdve a gerincjógától a dinamikusabb, nagyobb erőt igénylő power jógákig. További kitűnő ízületkímélő és átmozgató torna még a pilates vagy bodyart. Az energikusabb, pörgősebb mozgást kedvelők pedig választhatják az aerobicot, táncórákat vagy a zumbát is. 
Szintén kímélő de kiváló edzésforma lehet a szobabiciklizés. Számos online edzésprogram áll már rendelkezésre, így ezek közül is válogathatunk edzettségi szintünknek megfelelően.   
Sokan gyakorolják a saját testsúlyos edzéseket otthonukban – ez egy haladóbb szint, mindenképpen figyeljük az online órát tartó edző pontos mozdulatait. Igazi súlyzós edzés azoknak ajánlott, akik tisztában vannak a helyes testtartással, a gyakorlatok pontos végzésével, illetve saját határaikkal. A túledzés káros is lehet, hiszen könnyen lesérülhetünk. Ezt elkerülendő a jó órák bemelegítéssel kezdenek és nyújtással végződnek. Semmiképp se hagyjuk ki egyiket se, hiszen sérülésre senkinek sincs szüksége. 

Otthonunk környékén is könnyedén sportolhatunk, melynek legegyszerűbb módja a futás. Kezdő futók internetről letölthető futóprogramok segítségével fokozatosan kezdjenek kocogni, illetve mindenképpen végezzenek erősítő, nyújtó keresztedzéseket is az izomcsoportok megerősítéséhez. Természetesen a szabadban lehet sétálni, túrázni, gyalogolni is de a futás szerelmesei otthonukban hódolhatnak kedvenc sportjuknak egy futópad segítségével.


Összességében elmondható, hogy otthonunkban és a szabadban is számos könnyen végezhető mozgásforma közül választhatunk. Érdemes többféle mozgásformát ötvözni és váltogatni az aktivitásokat, hogy minden izomcsoportot megmozgassunk másrészt, hogy megőrizzük lelkesedésünket.

Webáruházunkban beszerezheted az edzéshez szükséges sportruházatot, sportcipőt:

Női fitnesz alsó, felső, edzőcipő, futócipő

Férfi fitnesz alsó, felső, edzőcipő, futócipő

2XUAdidasAigleAtomicBartsBirkenstockBridgedaleBruntonCare PlusCarl TorsbergCEPCollonilColmarColumbiaConverseCR7CrocsDaineseDakineDare2beDesigualDockersDorkoEagle CreekEastpakEasy CampEdelridFanaticsFjallravenFundangoGeographical norwayGrangersGSIHanwagHEADHeavy ToolsHelly HansenHI-TECHigh ColoradoHokaHolmenkolHYDRAPAKJump From PaperLafumaLeathermanLEKILenzLowaLuhtaMerrellMi-pacMicoMilletmiPacMizunoMountain HardwearMustoNew BalanceNew EraNike EQNike_NiteizeNordicaO'NeillONONEILLOutwellPetzlPOCPolaroidPranaPrimusPumaReebokRegattaReimaRocklandRonhillRossignolRP OutdoorSalomonSauconySchöffelSeaToSummitShoepsSilvaSmithSorelSpeedoSportplázaSuuntoTatonkaTBSTevaThe North FaceTimberlandTorstaiUnder ArmourUYNVaudeVerigavespaZiener
X
ITT DOLGOZTAM, BESSENYEI BELA