GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK (GYIK)
A Sportplaza.hu csak webshopként működik vagy van boltja is?
A Sportplaza.hu kizárólag webáruházként üzemel. Megrendelést leadni csak webáruházunk online felületén keresztül lehetséges.
Van személyes átvételi lehetőség? Meg tudom nézni vagy fel tudom próbálni valahol a terméket?
Személyes átvételre nincs lehetőség. A megrendeléseket kizárólag futárszolgálattal kézbesítjük házhozszállítással vagy csomagpontra. A termékek megtekintésére és felpróbálására személyesen nincs lehetőség, azonban a termékcsere „Hozom-viszem csere” szolgáltatással könnyen és gyorsan megoldható, melyről bővebb információ az alábbi linken található: https://sportplaza.hu/termekcsere
Tudok rendelni telefonon/emailen/faxon keresztül?
Rendelést leadni csak webáruházunk online felületén keresztül lehetséges, de ügyfélszolgálatunk elérhetőségein szívesen segítünk ebben.
Mennyi a kiszállítási idő?
A különböző termékek szállítási ideje eltérő ezért az egyes termékek adatlapján található a várható szállítási idő, mely általában 1-8 nap. Amennyiben valamely oknál fogva hosszabb szállítási idő várható, úgy ügyfélszolgálatunk mindenképp jelezni fogja.
Mennyi a szállítási költség és milyen fizetési módok közül választhatok?
A szállítási és fizetési információk az alábbi linken találhatók: https://sportplaza.hu/szallitas-fizetes
Lehetséges SZÉP kártyával is fizetni?
Webáruházunkban nem lehetséges SZÉP kártyával fizetni.
Melyik cég szállítja ki a rendelésemet?
Termékeinket GLS vagy MPL futárszolgálattal szállítjuk ki, a vásárló választása szerint.
Mindig egy csomagban kapom meg a rendelésemet?
Jellemzően igen, de nem minden esetben. Több termék rendelése esetén (jelentősen eltérő szállítási határidő miatt) előfordulhat, hogy több külön csomagban küldjük ki a megrendelést. Ebben az esetben természetesen értesítünk a részleges kiszállításról és minden csomagról külön értesítőt küldünk. Amennyiben szállítási költséget fizettél, természetesen azt csak egyszer számoljuk fel ilyen esetben.
Hogyan követhető a rendelésem státusza?
A rendelés státuszáról folyamatosan email-ben értesítünk. A rendelés leadása után azonnal értesítünk a sikeres megrendelésről, mely azonban csak annak a tényét rögzíti, hogy rendszerünk a rendelést fogadta. Újabb értesítő email-t küldünk miután a rendelést feldolgoztuk és visszaigazoltuk. Amint átadtuk a csomagot a futárnak, egy újabb email-t küldünk róla. A GLS futárszolgálat többnyire az átadást követő munkanap kézbesíti a csomagot, melyről aznap reggel SMS értesítőt küld.
Milyen típusú bankkártyával lehet fizetni a webáruházban?
Webáruházunkban Barion tárcán keresztül tudsz fizetni Visa, Mastercard, Maestro és American Express kártyákkal.
Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Bármely bank, melyek a fentiekben felsorolt kártyákat kibocsátja.
Van a webshopban minimális vásárlási összeg?
Nincs minimum vásárlási összeg webáruházunkban.
A végösszeg tartalmazza az Áfát? Áfás számlát hogyan kaphatok?
Feltűntetett fogyasztói áraink természetesen tartalmazzák az általános forgalmi adót. Minden vásárlás esetében áfás számlát állítunk ki, melyet elektronikusan küldünk el a rendelésben megadott e-mail címre. Céges számla igénylése esetén a pénztárban szükséges kitölteni a cégadatokat.
Regisztráció nélkül is lehet rendelést leadni?
Rendelést regisztráció nélkül is le lehet adni. Érdemes azonban regisztrálni, mert a későbbi vásárlások alkalmával nem kell újra megadni a számlázási és szállítási adatokat, valamint a korábbi rendelések is visszakövethetők.
Jár valamilyen kötelezettséggel a regisztráció?
A regisztráció nem jár semmilyen kötelezettséggel, nem jár automatikus hírlevél feliratkozással sem. A regisztráció kizárólag a vásárló kényelmét szolgálja.
Mit kell tennem, ha a rendelésemről nem kapok visszaigazoló e-mailt?
Javasoljuk, hogy ellenőrizd a spam/levélszemét mappádat. Ha ott sem találod az értesítést, akkor kérjük vedd fel ügyfélszolgálatunkkal a kapcsolatot az ugyfelszolgalat@sportplaza.hu e-mail címen.
Konkrét terméket keresek, hogyan találom meg az oldalon?
A fejléc menüsorban található szabad szavas keresőbe írd be a keresett termék nevét, részleges nevét vagy bármely jellemzőt, vagy egyéb keresési feltételt (PL: technikai leírás).
Az oldalon található termékek mind elérhetők?
Webáruházunk készlete naponta többször is frissül, így az oldalon található összes termék elérhető és megrendelhető. A termékek adatlapján fel vannnak tűntetve az aktuálisan elérhető méretek és az adott termék várható szállítási ideje. Természetesen előfordulhat készleteltérés vagy hiba, illetve hogy a megrendelt termék utolsó darabja is közben elfogyott. Ebben az esetben értesítünk, hogy az adott rendelés csak részben teljesíthető, vagy nem teljesíthető és bankkártyás fizetés esetén visszatérítjük a kifizetett összeget. Megrendelésed abban az esetben teljesíthető, mikor a visszaigazoló email-t is megkaptad tőlünk.
Nincs készleten az a termék, amit szeretnék megvenni vagy nincs a méretemben. Mit lehet tenni?
Amennyiben egy termék nincs készleten, úgy webáruházunkban sem jelenik meg, tehát nem is rendelhető. Létező termékek (pl. továbbfutó modellek) átmeneti készlethiány esetén szintén nem jelennek meg az oldalon, így ezen termékek URL linkje 404-es (hiányzó) oldalként fog megjelenni. Ebben az esetben ügyfélszolgálatunk tud felvilágosítást adni, hogy az adott termék vagy méret mikor lesz újra elérhető.
Változtatni szeretnék a rendelésemen. Mit tehetek?
Ha módosítani szeretnél a rendelésed részletein (szállítási/számlázási cím, elérhetőség, rendelés tartalma) esetleg törölni szeretnéd a rendelésedet, akkor kérjük vedd fel ügyfélszolgálatunkkal a kapcsolatot emailben vagy telefonon munkanapokon reggel 10.00 és délután 17.00 óra között. A rendelés módosítását azonban a leadott rendelés aktuális státuszától függően tudjuk csak megtenni.
Nem lett jó a méret és cserélni szeretném a terméket. Mi a csere menete?
15 napon belül a terméket igény esetén "Hozom-Viszem Csere" keretében futárral tudjuk cserélni kedvezményes díj ellenében. 15 napon túl de 365 napon belül pedig a termék visszaküldhető részünkre és a vételára levásárolható webáruházunkban. A termékcseréről bővebb információ az alábbi linken található: https://sportplaza.hu/termekcsere
Mit tehetek, ha nem vagyok elégedett a rendelt termékkel?
Amennyiben nem tetszik a termék, amit rendeltél vagy valamely oknál fogva elállnál a rendeléstől, úgy 15 napon belül visszaküldheted számunkra. A terméket igény esetén térítés ellenében futárral elszállítjuk tőled, így nem kell a postázással törődnöd. Ebben az esetben írásban jelezd igényed ügyfélszolgálatunk felé és egyeztetjük az elszállítás időpontját. A visszaszállítás díját a helyesbítő számlán fogjuk felszámolni és ennek összegével csökkentjük a visszafizetendő összeget. Az aktuális szállítási díjakat itt találod: https://sportplaza.hu/szallitas-fizetes
Mi a teendőm, ha felemás-, sérült-, vagy másik terméket kaptam, mint amit rendeltem?
Ebben az esetben jelezd a hibás teljesítést ügyfélszolgálatunk felé és gondoskodunk a további teendőkről. Amennyiben termékcserével megoldható a probléma, úgy Hozom-Viszem futárral térítésmentesen kicseréljük a terméket, amennyiben nem tudjuk kicserélni, úgy gondoskodunk a termék elszállításáról és visszatérítjük számodra a vételárat.
Amennyiben a csomagom sérült vagy hiányos mit tehetek?
Házhozszállítás esetén, amint átveszed a csomagot a futártól, ellenőrizd az épségét és a tartalmát. Ha a csomag átvételekor sérülést találsz a csomagoláson, rögtön az átvétel pillanatában jelezd a futárnak, akivel kárjegyzőkönyvet kell felvenni. Jegyzőkönyv hiányában nem tudunk szállítást érintő reklamációt elfogadni.
Garanciális problémám adódott a termékkel. Hibás vagy tönkrement. Mi az ügyintézés menete?
- A teljesítéstől számított 1 éven belül a szavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele mint a kapott számlával igazolni a vásárlás tényét. Ebben az esetben vissza kell juttatni a terméket részünke, mellékelve a vásárlói tájékoztató hátoldalán található adatlapot. Ügyfélszolgálatunk ezt követően gondosdoskodik a termék bevizsgálásáról és jogos esetben intézi a javítást vagy cserét.
- A teljesítéstől számított 1 év eltelte után már a vásárló köteles bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Bővebb információ a szavatossági és jótállási feltételekről az alábbi linken található: https://sportplaza.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek
Eredetiek a webshopban rendelhető termékek?
Számos beszállító szerződött partnereként kizárólag hivatalos forrásból származó, eredeti, számla ellenében vásárolt termékeket forgalmazunk, melyekre teljes körű garanciát vállalunk.
Hogyan lehetek Sportpláza klubtag és miért jó a klubtagság?
Legyél a Sportpláza Online Klub tagja és vásárolj egész évben kedvező Klub árakon! Értesülj elsőként exkluzív ajánlatainkról, kedvezményeinkről, kuponjainkról és limitált kollekcióinkról! A klubtagásgról bővebb információ az alábbi linken található:
https://sportplaza.hu/klubtagsag
INFORMÁCIÓ AZ INTERNETES KÁRTYÁS FIZETÉSRŐL
KÁRTYAELFOGADÁS
Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?
Barion tárcán keresztül VISA, Mastercard, Meastro, illetve American Express kártyákkal lehet fizetni.
Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Minden olyan VISA, Mastercard, Maestro illetve American Express kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek.
Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet fizetni. SZÉP kártyával sem lehet fizetni.
Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?
Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.
FIZETÉS FOLYAMATA
Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?
A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Barion biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.
Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?
Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (256 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.
Mit jelent a foglalás?
A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.
SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK
Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?
Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.
Kártya jellegű hiba
· A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
· A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
· A kártyahasználat tiltott.
· A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
· A kártya lejárt.
Számla jellegű hiba
· Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
· A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.
Kapcsolati jellegű hiba
· A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
· A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.
Technikai jellegű hiba
· Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
· Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.
Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?
A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.
Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?
A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.
Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?
Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.
BIZTONSÁG
Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.
Mit jelent a UCAF kód?
MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.
Reméljük sikerült minden kérdésedre válaszolnunk, ellenkező esetben keress minket ügyfélszolgálatunk elérhetőségein:
Email: ugyfelszolgalat@sportplaza.hu
Telefon: +36 20 411 4999 (munkanapokon 10-17 óra között)
Csomagvisszaküldési címünk (nem üzlet, nem átvételi pont): 1032 Budapest, Szőlő utca 76. 1/5.