
A NEW BALANCE CIPŐK TÖRTÉNETE
New Balance Athletics, Inc. (NB), azaz a New Balance, egy amerikai multinacionális vállalat, amely Bostonban, Massachusetts területén található. A céget már több mint 100 évvel ezelőtt alapították, pontosan 1906-ban "New Balance Arch Support Company" néven, és ma már a világ egyik legnagyobb sportcipőgyártójává vált.
1906-ban William J. Riley, egy ír bevándorló alapította meg a New Balance Arch Támogató Vállalatot és életcélja az volt, hogy megpróbál segíteni a lábfájdalmakkal küszködő embereken. Ekkor kezdték el gyártani a speciális talpbetéteket és az egyedi gyógycipőket.
Első terméke, egy rugalmas ívtámaszú, három támaszponttal kialakított cipő volt, amely nagyobb egyensúlyt és kényelmet biztosított a cipő hordása közben. Állítólag Riley, az "új egyensúly" tervet az udvarban lévő csirkék megfigyelésével mutatta be. Elmagyarázta, hogy hogyan működik az ívtámasz, miközben egy csirkecombot tartott az irodai íróasztalán. Meggyőzte az ügyfeleket, hogy a csirke háromágú lábfeje tökéletes egyensúlyt eredményez.
Riley 1934-ben partnerként maga mellé vette Arthur Hallt, aki korábban sikeres eladóként dolgozott nála. A közös együttműködés eredménye pedig az első szöges futócipő lett, amelyet még teljes egészében kézzel készítettek. Ebben versenyzett Dan McBride, a Reddish Road Race nevű futóversenyen Massachusettsben.
1956-ban Hall eladta az üzletet a lányának Eleanornak és férjének, Paul Kiddnek.
Eleanor és Paul Kidd 1960-ig továbbra is a boltíves cipőgyártással foglalkozott, miközben megtervezték és legyártották a világ első futócipőjét, a Trackster-t.
Ennek a cipőnek bordázott volt a talpa és különlegessége, hogy több lábfej szélességre gyártották mindegyik méretben. A ‘60-as években az NB futócipők szájhagyomány útján terjedtek az amerikai atléták között, mert ekkor még a reklám adta lehetőségeket nem használta ki a cég.
Jim Davis, a cég jelenlegi elnöke és vezérigazgatója, a Boston Maraton napján vásárolta meg ezt a céget 1972-ben. Ekkor a cég még csak napi 30 pár cipőt gyártott, 6 alkalmazott segítségével, amiből éves szinten 100.000 dollárt tudtak termelni. Davis célja az volt, hogy az NB vezető szerepet töltsön be a sportcipő piacon, de nem akart versenybe szállni a Nike és Reebok márkákkal, szimplán csak alternatívát szeretett volna nyújtani a vásárlóknak.
A számítása bejött, hiszen a ‘70-es években egyre kedveltebb sport lett a futás, így az NB forgalma is folyamatosan növekedett. A robbanásszerű sikert akkor aratott az NB márka, amikor Tom Fleming 1975-ben egy NB 320-as cipőben futva nyerte meg a New York City Marathont. Ennek köszönhetően a Runner’s World magazin az New Balance 320-as sportcipőt választotta meg az év futócipőjének. Az 1999-es Chicago Maratonon a marokkói Khalid Khannouchi az NB RC110 Racing Comp cipőben versenyezve döntötte meg az új maratoni világcsúcsot, ezzel az NB, az eddigi legnagyobb sikerét könyvelheti el.
2015 februárjában a vállalat úgy döntött, hogy belép a globális foci piacra. A New Balance 2012-ben a leányvállalatánál, a Warrior Sports-on keresztül indította el a futball üzletét.
Minden lábfejre passzol
A New Balance ma már az egyik legnagyobb sportcipőgyártó cég, világszerte több mint 3000 alkalmazottal. Termékeit a világ 120 országában árusítja, éves forgalma több mint 1 milliárd dollár, amely folyamatosan csak nő. Az NB cipők legfontosabb tulajdonsága és legerősebb vonzereje, hogy minden méret 6 különböző szélességben készül, így a futók valóban megtalálhatják széltében és hosszában is a rájuk passzoló modellt.
New Balance a hétköznapokra is
Ma már többféle stílusú NB cipő közül választhatjuk ki a számunkra megfelelő darabot. Az NB cipő modern, sportos dizájnú, oldalán feltűnő márka logóval. Jól szellőző, felsőrésze legtöbbször bőrből és textilből készül. Bélése lélegző textil, így elkerülhető a lábizzadás. Míg a talpa a prémium minőségű EVA technológiával készül, addig a sarka megemelt kialakítást kapott. Ez a cipő szinte minden terepen megállja a helyét, hiszen kialakítása követi a láb anatómiáját és biztosítja a szabad mozgást. Tökéletes választás a rohanós hétköznapokra és hétvégi aktív programokra is. Az NB egy folyamatosan fejlődő márka. Nem csak a kényelemre helyezik a hangsúlyt, hanem az innovatív technológiára és a gyártási módszerekre is.
Ha szeretnél te is meggyőződni arról, hogy mennyire egy kényelmes és megbízható márka, akkor tekintsd át New Balance cipő kínálatunkat webáruházunkban:
https://sportplaza.hu/new-balance