A sportruházati szakértőd, már 11 éve
Ingyenes szállítás 20 000 Ft felett
+36 20 411 4999
Kapcsolat

Hogyan hat a testmozgás az agyunkra?

Hogyan hat a testmozgás az agyunkra?

A rendszeres testmozgás fontos része az egészséges életmódnak. A sport azonban nemcsak az izmoknak és a csontoknak hasznos, hanem az agy egészségének megőrzésében is fontos szerepet játszik. Ha nem különösebben rajongunk az élsportért vagy a versenyzésért, az is elég, ha rendszeresen táncolunk, sétálunk, kerékpározunk, úszunk, vagy csak egy frizbit dobálunk a mezőn.

A testmozgás – különösen az aerob mozgás – több területen hat pozitívan az agyműködésre a molekuláris szinttől egészen a viselkedésformákig. Szakértők szerint akár egy 20 perces rövid gyaloglás is segíti az agyat az információfeldolgozás területén, illetve fejleszti a memóriafunkciókat.

A legegyértelműbb magyarázat, hogy a sport növeli a pulzusszámot, amely által a szív több oxigént pumpál az agy felé. Ez lehetővé teszi az agyban az idegek közti kapcsolatépítést és fejleszti a problémamegoldó képességet. A sport hatására továbbá különböző hormonok és fehérjék szabadulnak fel a szervezetben, melyek egészségesen tartják az agysejteket és elősegítik az új idegsejtek növekedését. Viselkedési szempontból nagyon érdekes, hogy futás során jelentősen csökken a szervezet stresszhormon szintje – miközben a boldogságérzésért felelős dopamin- és endorfinszint emelkedik –, ami hosszú távon egyértelműen kedélyjavító és antidepresszáns hatású. Egy erre vonatkozó stockholmi tanulmány kimutatta, hogy a futás antidepresszáns hatása összefügg az agytörzs tanulásért és memóriáért felelős agyterületén a gyorsabb sejtnövekedéssel.

A rendszeres testmozgás segíthet az érzelmeink kordában tartásában is, amikor dühösnek vagy idegesnek érezzük magunkat. Kimutatták, hogy a testmozgás javítja a mentális képességeket. Azok a gyermekek és fiatal felnőttek, akik rendszeresen sportolnak, sokszor jobban teljesítenek például egy matematika, vagy olvasás teszten.
A napközbeni mozgás mivel sokkal több energiát biztosít a szervezet számára, segít az éjszakai alvásban is, ami nagyban hozzájárul a hatékony agyműködéshez.
Felmerülhet a kérdés, hogy milyen testmozgás ideális az „agy” szempontjából. Általánosságban elmondható, hogy ami a szívnek jó, az az agynak is. A testmozgás nagyszerű mind fizikai, mind mentális szempontból. A reggeli (munka előtti) sportolás felkészít a nap hátralévő részében várható stresszhelyzetekre, hanem segít az információk gyorsabb feldolgozásában és várhatóan egy sportos reggel után a bonyolult helyzeteket is hatékonyabban reagáljuk majd le.

Igazából mindegy, hogy táncolunk, futunk, vagy edzőteremben izzadunk, lényeg, hogy levezessük a feszültséget, javítsuk a közérzetünket és hozzájáruljunk az egészségünk megőrzéséhez. Ha mindez mentális egyensúllyal is együtt jár, az már csak hab a tortán!

Amennyiben valamilyen kültéri mozgást választanál, a szeszélyes őszi napokon öltözz rétegesen!

Tekintsd meg aláöltözeteinket és válaszd ki kedvenc márkád!

Női aláöltözők:
https://sportplaza.hu/noi/funkcionalis-ruhazat/alaoltozet

Férfi aláöltözők:

https://sportplaza.hu/ferfi/funkcionalis-ruhazat/alaoltozet
AdidasAigleAtomicBartsBirkenstockBridgedaleBruntonCare PlusCarl TorsbergCEPCollonilColmarColumbiaConverseCrocsDaineseDakineDesigualDockersDorkoEagle CreekEasy CampEdelridFjallravenFundangoGeographical norwayGrangersGSIHanwagHEADHeavy ToolsHelly HansenHokaHolmenkolJump From PaperLafumaLe Coq SportifLeathermanLenzLowaLuhtaMerrellMi-pacMicoMilletMountain HardwearMustoNew BalanceNikeNiteizeNordicaO'NeillOutwellPetzlPOCPolaroidPranaPrimusRegattaReimaRocklandRossignolRP OutdoorSalomonSchöffelSeaToSummitShoepsSilvaSmithSorelSpeedoSportplázaSuuntoTatonkaTBSTevaThe North FaceTimberlandTorstaiUnder ArmourUYNVaudeVerigavespaZiener
X
ITT DOLGOZTAM, BESSENYEI BELA