Az irodai munka hátrányai

Sajnos évről-évre egyre több ember küzd mozgásszervi panaszokkal. Ez köszönhető a nagyvárosi életmódnak, hogy kényelmesen, mindenhová autóval járunk, a 8 vagy több órás irodai munkavégzésnek és a helytelen, egészségtelen életmódnak is.

Mely panaszok alakulhatnak ki a leggyakrabban irodai munka során?

·         Mozgásszervi panaszok: tarkó-, nyaki-, derék-, gerinc-, és hátfájdalom, fejfájás, látásromlás, szemszárazság, alsó végtagi visszeresség

·         Tartáshiba

Ahhoz, hogy el tudd kerülni a tartós egészségkárosodást, ismerned kell az irodai munka összes egészségügyi hátrányát. Bármennyit is dolgozol, óránként állj fel az asztaltól és mozogj 10 percet, így már nagyban hozzájárultál ahhoz, hogy ne alakuljon ki mindenféle panaszod.

Az ülőmunka másik hátránya, ha rossz testtartásban végzed, ugyanis, gömbölyű formát vesz fel a hátad a helytelen deréktartás következtében. A nyakad előre tolódik és a vállaidat sem a megfelelő pozícióban tartod.

A nyaki - és tarkófájdalom legtöbbször a monitorod rossz elhelyezésének köszönhető, a deréktáji fájdalmad pedig a rossz minőségű székben keresendő. Ha kéz - és csuklófájdalommal küzdesz, akkor figyelj oda, hogy hogyan tartod a kezeidet gépelés közben.

Mit gyakorlatokat végezz, ha folyamatosan ülnöd kell a számítógép előtt?

·         Farizmok megfeszítése

·         Medence billentése-egyenesen tartása

·         Lábfej mozgatása

·         Vállak nyújtása

Az állandó ülőmunka nem csak mozgásszervi panaszokat tud produkálni, de magas vérnyomást is okozhat, hiszen ebben a testhelyzetben nem tud megfelelően működni a vérkeringés. Megfigyelhetjük akár a környezetünkben is, hogy azok az emberek, akik sok éve irodában ülnek, sajnos elhízással küzdenek. Természetesen vannak kivételek. Ők már megtanulták az egészséges életmód alapjait. Helyesen táplálkoznak és sokat mozognak.

Ha szeretnéd elkerülni ezeket a problémákat, akkor még időben kezdj el törődni magaddal, keresd meg a számodra megfelelő sportot. A funkcionális edzés, a kardió jellegű sportok, a jóga és az úszás is megfelelő választás lehet irodai munka esetén.