Edzz, mielőtt elindulsz téli sportot űzni

A tél beálltával sajnos egyre több szánkó-, sí-, és snowboard sérülésekről hallhatunk. A jeges, havas időjárás nemcsak a közlekedési balesetek számát növeli, de a téli sport szerelmeseit is eléri.

A síelés és snowboardozás számos veszélyt tartogathat, amennyiben túl gyorsan siklunk lefelé a sípályán, vagy ha nem vagyunk igazán gyakorlottak.

Melyek a leggyakoribb sérülések?


·         Csuklótörés és vagy szalagszakadás

·         Lábszártörés

·         Térdsérülések

·         Vállízületi sérülések

·         A síbot nem megfelelő használata következtében létrejött hüvelykujj-alapízületi szalag szakadása vagy szakításos törése


Ha azt gondolnád, hogy a szánkózással nagyobb biztonságban vagy, akkor tévedsz. Sajnos a szánkós balesetek is nagyon gyakoriak, főleg a felborulás következtében létrejött sérülések. De előfordulnak súlyos esetek is, amikor fának vagy egymásnak csapódás következik be.


A magyar síelőknél általában ezek a leggyakoribb balesetek:


·         Nem elég gyakorlott, képzett

·         Edzettség hiánya

·         Merész hozzáállás


Ezért fontos, hogy mielőtt elindulsz egy hetes sítáborba, esetleg barátokkal egy síelős hétvégére, mindenképp hozd magad kondiba. Érdemes már pár hónappal előtte belevágnod, hogy mire eljön a síelés napja, már megfelelően edzett legyél.


Az idősebbeknek különösképp oda kell figyelniük, ha síelni mennek, hiszen:


·         Lehet ritkán vagy egyáltalán nem edzenek

·         Esetleg súlytöbblettel szenvednek

·         Izmaik fáradékonyak

·         Korábbi sérülések kiújulhatnak


Tehát fontos megemlítenünk, hogy a megfelelő felszerelés mellett az időben elkezdett edzés is nagyon fontos, hiszen senki nem szeretné egy apró baleset miatt megszakítani a közös családi vagy baráti síelést.

Ha biztosra akarsz menni, nézz szét védőfelszereléseink között és találd meg a számodra legmegfelelőbbet! Számtalan bukósisak, gerincvédő, térdvédő és egyéb védőfelszerelés közül választhatsz!